تفاوت نایلون استرچ و نایلون شیرینگ چیست و هر کدام مناسب چه کاری هست؟

شما به دنبال یک نوع نایلون متناسب با نیاز خود هستید. اما در مورد اینکه واقعاً به کدام نوع نیاز دارید گیج شده اید. اگرچه غیر معمول نیست که نایلون استرچ را با نایلون شیرینگ اشتباه بگیرید، ولی آنها مواد یکسانی نیستند. در صنعت بسته بندی اغلب در مورد نایلون استرچ و نایلون شیرینگ سوالاتی ایجاد می شود، یکی از سوالات متداول که در این خصوص این است: ” تفاوت نایلون استرچ و نایلون شیرینگ چیست؟

نایلون استرچ و نایلون شیرینگ برای کاربردهای بسیار متفاوتی ساخته شده است. استفاده از آن در جای نادرست می تواند منجر به مشکلات جدی شود.

یکی از این نایلون ها را می توان در یک تونل حرارتی برای بسته بندی محصولات استفاده کرد. انجام این کار با دیگری می تواند منجر به آتش سوزی شود. دانستن تفاوت های این دو ماده در هنگام تلاش برای تهیه یکی یا دیگری مهم است. در این مقاله ، ما تفاوت های هر دو نوع فیلم را بررسی خواهیم کرد و کاربردهای مناسب برای هر یک را توضیح خواهیم داد.

تفاوت نایلون استرچ و نایلون شیرینگ

تفاوت نایلون استرچ و نایلون شیرینگ چیست؟

نایلون شیرینگ

نایلون شیرینگ چیست؟

نایلون شیرینگ (که گاهی اوقات بسته بندی شیرینگ نامیده می شود) ، وسیله ای برای بسته بندی است. از پلاستیک پایه پلیمر، معمولاً پلی الفین، پلی وینیل کلراید یا پلی اتیلن ساخته شده است. وقتی فیلم تا دمای خاصی گرم می شود، به طور یکنواخت در اطراف محصول بسته بندی شده جمع می شود. گرما را معمولاً با اسلحه گرمایی یا تونل حرارتی به فیلم وارد می كنند.

اسلحه گرمائی شبیه سشوار است. برای کوچک کردن فیلم در اطراف حجم کمی از محصولات کوچک استفاده می شود.

با یک تونل حرارتی، نایلون شیرینگ به آرامی در اطراف یک محصول با یک درزگیر مهر و موم می شود. سپس آن را در امتداد نوار نقاله به داخل تونل گرما می فرستد. سپس نایلون، هنگام حرکت از طریق تونل گرما، به طور یکنواخت در اطراف محصولات جمع می شود.

از نایلون شیرینگ برای بسته بندی انواع محصولات از جمله جعبه های پیتزا منجمد، تولید و سایر انواع مواد غذایی و کالاهای مصرفی استفاده می شود.

نایلون استرچ و بسته بندی پالت ها در انبارها

نایلون استرچ برای بسته بندی پالت کارایی زیادی دارد

نایلون استرچ چیست؟

نایلون استرچ یک نایلون پلاستیکی بسیار کششی مبتنی بر پلیمر است که برای بسته بندی پالت محصولات برای حمل و نقل استفاده می شود. کشش نایلون تضمین می کند که محصولات خیلی محکم بسته می شوند. از نایلون استرچ معمولاً به صورت پشت سر هم با دستگاه کشش استفاده می شود تا از بارگذاری بالای پالت اطمینان حاصل کند.

هنگام استفاده دستی، نایلون کششی با ابزاری به نام توزیع کننده کشش بسته بندی، در اطراف پالت جعبه های محصولات کشیده می شود.

نایلون استرچ زیر گوشه پالت جمع میشود. کارگر به صورت دایره ای از اطراف به پایین پالت از پایین به بالای پالت راه می رود. هنگامی که کارگر به اطراف پالت می رود، نایلون استرچ از تلگراف خارج می شود.

کارگر هنگام حرکت در اطراف هر گوشه پالت، نایلون را محکم و کشیده می کند. این منجر به بسته شدن محکم پالت قبل از حمل می شود.

 

محدودیت بار چیست؟

ایمن سازی محصولات توسط بسته بندی به عنوان مهار بار شناخته می شود.

مهار بار، باری را ایجاد می کند که به طور ایمن در محل تنظیم شده باشد تا بتوان آن را با خیال راحت به مقصد تحویل مورد نظر رساند. برای دستیابی به حداکثر مهار بار ممکن، می توانید از یک ماشین بسته بندی نایلون استرچ استفاده کنید.

علاوه بر این، اگر بودجه داشته باشید، می توانید دستگاه کشش خود را با ماشین آلات مناسب به طور کامل خودکار کرده و هزینه های نیروی انسانی را کاهش دهید.

بسته به حجم محصولی که بسته بندی می کنید، یک ماشین بسته بندی کشسان مناسب انتخاب کنید. شما باید با کمک یک متخصص بسته بندی حسابرسی کنید. تا ببینید آیا برای کسب و کار شما منطقی است.

تفاوت نایلون استرچ و نایلون شیرینگ چیست؟

از نایلون شیرینگ برای بسته بندی محصولات استفاده می شود. جمع می شود و در اطراف شکل محصولات بسته بندی شده شکل می گیرد. از نایلون استرچ برای بسته بندی کالاهای از پیش بسته بندی شده قبل از حمل استفاده می شود. نایلون شیرینگ کشش ندارد و نمی توانید از آن به عنوان نایلون کششی استفاده کنید. نایلون استرچ کوچک نمی شود و نمی توان آن را از طریق یک تونل حرارتی ارسال کرد یا با اسلحه گرم استفاده کرد.

بسته به اینکه برای چه برنامه ای قصد استفاده از نایلون را دارید،تصمیم می گیرید که از کدام نوع نایلون باید استفاده کنید.

نایلون شیرینگ و بسته بندی

کاربرد نایلون شیرینگ در صنعت بسته بندی

چه موقع از نایلون شیرینگ استفاده کنید؟

اگر به دنبال نایلونی هستیدکه بتواند محصولات شما را برای نمایش در قفسه های فروشگاه در حالیکه جلای براق به آنها می دهد. بسته بندی کنید، نایلون شیرینگ انتخاب خوبی برای شماست. بعلاوه ، اگر می خواهید در هنگام خرید توجه مشتری را به خود جلب کنید، استفاده از نایلون شیرینگ چاپی ممکن است انتخاب بهتری باشد.

سرانجام، هنگام بسته بندی مواد غذایی، نایلون شیرینگ یک انتخاب عالی است. به طور خاص، شما می خواهید استفاده از نایلون جمع کننده پلی الفین را در نظر بگیرید. زیرا بهترین نایلون جمع کننده برای بسته بندی مواد غذایی است. برای انتخاب نوع مناسب نایلون شیرینگ برای نیازهای خود، باید این سوالات را درباره محصول خود از خود بپرسید:

 

آیا در حال بسته بندی مواد غذایی هستید؟

اگر در حال بسته بندی مواد غذایی هستید، می خواهید از نایلون شیرینگ پلی الفین استفاده کنید.

آیا بسته بندی شما نیاز به تنفس دارد؟

در این صورت، ممکن است بخواهید از نایلون شیرینگ سوراخ دار استفاده کنید.

آیا محصولات شما به گرما بسیار حساس هستند؟

اگر پاسخ مثبت است، ممکن است نایلون شیرینگ انتخاب خوبی برای شما نباشد.

آیا مشتریان شما از نظر زیست محیطی بسیار آگاه هستند؟

اگر چنین باشد، ممکن است بخواهید به جای نایلون های پلاستیکی سنتی از نایلون های کوچک شونده قابل تجزیه استفاده کنید.

آیا بودجه کمی دارید؟

اگر اینگونه هستید، می خواهید از فیلم کوچک شیرینگ پلاستیکی شفاف استفاده کنید.

با در دست داشتن این اطلاعات، شما آماده شروع خرید نایلون شیررینگ برای نیازهای بسته بندی خود هستید.

کاربرد نایلون استرچ در صنعت بسته بندی

کاربرد نایلون استرچ در صنعت بسته بندی و انبارها

چه موقع از نایلون استرچ استفاده کنید؟

اگر به دنبال یک نایلون برای بسته بندی پالت محصولاتی هستید که روی پالت روی هم چیده شده و آماده حمل هستند. قطعاً می خواهید از نایلون استرچ استفاده کنید. فیلم کششی مخصوصاً برای پالت سازی محصولات با محدودیت بار مناسب ساخته شده است. بسته به حجم محصولاتی که لک می کنید، می خواهید چند سوال از خود بپرسید. مخصوصاً برای پالت سازی محصولات با محدودیت بار مناسب ساخته شده است.

بودجه من چقدر است؟

هر روز / هفته / ماه چند محصول را بسته بندی می کنم؟

اگر حجم زیادی از محصولات را بسته بندی می کنید و بودجه لازم را دارید.ممکن است بخواهید از دستگاه بسته بندی کشش برای کاهش هزینه های مربوط به کار دستی استفاده کنید.

شرایط لازم برای مهار بار من چیست؟

بسته به اندازه و وزن محصولات شما، ممکن است استفاده از دستگاه پخش کننده کشش ایمن ترین و یا حتی ابزار مناسب برای کار نباشد. اگر نتوانستید با یک فیلم به مهار بار مناسب برسید، ممکن است مجبور شوید به دستگاه بسته بندی کشش ارتقا دهید.

هنگامی که به این سوالات پاسخ دادید، می توانید انواع مختلف نایلون کششی و همچنین انواع مختلف دستگاه های بسته بندی کشش را بررسی کنید.

در این مقاله تفاوت نایلون استرچ و نایلون شیرینگ را بررسی کردیم. اگر مطمئن نیستید از کدام نوع نایلون استفاده کنید، می توانید با یکی از کارشناسان بسته بندی ما در صدرا پلاست تماس بگیرید.

آنها فارغ از اینکه شما بخواهید از ما خرید کنید یا نه، می توانند به شما در انتخاب نایلون مناسب کمک کنند.