دستگاه تولید نایلون و نایلکس

دستگاه تولید نایلون و نایلکس همان دستگاه فیلم پلی اتیلن، دستگاه تولید فیلم پلاستیک، دستگاه تولید نایلون و… دیگر نام‌های این ماشین صنعتی می‌باشند.

به طور کلی وظیفه این دستگاه تبدیل گرانول به فیلم و یا نوار نایلون در عرض‌ها و تعداد لایه مختلف و رول نمودن آن می‌باشد. معمولا نایلون و نایلکس بویژه نایلون‌های رکابی دسته دار با دستگاه تولید نایلون عرض ۸۰ و ۱۰۰ سانتی متر تولید می‌گردند.

 

دستگاه دوخت و برش نایلون

دستگاه دوخت و برش نایلون ساخت راد ماشین در انواع دو و تک طبقه می‌باشد.

دستگاه دوخت دو طبقه عرض ۸۰ و یا عرض ۱۰۰ سانتی متر بهترین پیشنهاد برای خط تولید انواع نایلون و نایلکس می‌باشند. زیرا دستگاه دوخت و برش دو طبقه راد ماشین ۴ طاقه نایلون را بصورت همزمان دوخت و برش می‌زند. از این رو سرعت کار دستگاه دوخت و برش بسیار بالاتر از دستگاه تولید نایلون است. بنابراین می‌توان چند دستگاه تولید را در کنار یک دستگاه دوخت بکار گرفت. دستگاه دوخت و برش نایلون و نایلکس ساخت راد ماشین با توجه به اینکه به منظور تولید انواع نایلون فریزر و زباله و همچنین نایلون دسته دار طراحی و ساخت شده است، مجهز به سیستم پانچ یا دسته زن نیست. معمولا در خط تولید نایلون رکابی یک دستگاه پانچ دستی یا پنوماتیک جهت دسته زنی بکار گرفته می‌شود.

 

خط تولید کیسه زباله رولی

همان گونه که بیان شد از دستگاه دوخت و برش علاوه بر نایلکس رکابی می‌توان برای تولید انواع نایلون فریزر و زباله نیز استفاده نمود.

محصول خروجی دستگاه دوخت نایلون بصورت برش خورده و پاکتی می‌‌باشد. در حالی که امروزه نایلون فریزر و زباله بصورت رولی نیز در بازار قابل خرید است. دستگاه تولید نایلون زباله بصورت رولی به دستگاه دوخت و پرفراژ نایلون مشهور می‌باشد. این دستگاه علاوه بر نایلون زباله به منظور تولید نایلون فریزر رولی و نیز انواع سفره یکبار مصرف پلاستیکی نیز بکار می‌رود. دستگاه پرفراژ نایلون به دو صورت اتوماتیک همانند تصویر بالا و نیمه اتوماتیک ساخت می‌گردد. یک نمونه دستگاه پرفراژ نایلون نیمه اتوماتیک که سرعت کار دو برابری نسبت به دستگاه اتوماتیک دارد، بصورت اختصاصی برای تولید کیسه فریزر طراحی شده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 

دستگاه چاپ نایلون تبلیغاتی

دستگاه چاپ همانگونه که از سر تیتر پیداست در خط تولید انواع نایلون و نایلکس تبلیغاتی و نیز خط تولید سفره یکبار مصرف کاربرد دارد. دستگاه چاپ کاربردی در این خطوط تولید از نوع دو رنگ و فلکسو می باشد. عرض نایلون در تعیین قیمت دستگاه چاپ نیز موثر می باشد.

دستگاه تولید کیسه فریزر رولی

یک نمونه دستگاه دوخت رولی و به عبارتی دستگاه دوخت و پرفراژ نایلون نیمه اتوماتیک مخصوص تولید کیسه فریزر رولی توسط کارشناسان راد ماشین طراحی و ساخت شده است که ظرفیت تولید آن دو برابر ماشین آلات اتوماتیک و برابر با ۴۰۰ پاکت در دقیقه می‌باشد. ویدئو عملکرد این دستگاه در ادامه قرار داده شده است.