مواد استفاده شده نایلون

مواد استفاده شده نایلون چه چیزهایی میتونن باشن؟ در این مقاله در سایت صدراپلاست می خواهیم در مورد مواد نایلون با شما صحبت کنیم.

اولین الیافی که بشر آن را ساخت، نایلون می‌باشد. نایلون زمانی به وجود آمد که دانشمندان تلاش می‌کردن دریابن که چرا و چگونه بعضی از ملکول‌ها به یکدیگر پیوند می‌خورند و ملکول‌های بزرگتر مانند ملکول‌های پنبه و کائوچو را به وجود می‌آوردند. به دنبال این قضیه دانشمندان ازمایش‌های مختلفی انجام دادند و که در حین آن ماده ای کشسان (مواد استفاده شده نایلون) به وجود آمد، که موقع سرد شدن عملکرد بهتری داشت. البته اصطلاح نایلون در صنعت روز دنیا دسته‌ای از پلی مرها با ساختار پلی آمیدی می‌باشد.

ولی در بازار ایران نایلون، فیلم‌های دمشی بر پایه پلی اتیلن می باشد که از ترکیب پلی اتیلن  گرید سبک خطی و گرید سبک فیلم تولید شده است. نرمی و چقرمگی نایلون جزئ خواص مکانیکی و پرطرفدار  این ماده می باشد.مهمترین کاربرد نایلون در ساخت فیلمهای جمع شونده، بسته بندی ،فیلمهای کاوری،کیسه نایلون های مواد پتروشیمی، کیسه های چاپی و تبلیغاتی و ..می باشد.

مواد استفاده شده نایلون

پلی اتیلن چیست؟

پلی اتیلن چیست؟

پلی اتیلن از پرمصرف ترین پلیمرهای دنیا و جزء بزرگترین گروه از ضایعات پلاستیکی می‎باشد که کاربرد فراوانی در صنعت بسته بندی دارد.

 

نایلون پلی اتیلن

نایلون درواقع نمونه‎ای پلیمر ترکیبی و پلی آمید می‌باشد.

پلی اتیلن دارای مقاومت ضربه‎ای و شیمیایی بالایی می‎باشد و انعطاف پذیری خوبی دارد. در دمای اتاق نامحلول بوده و حلالیت آن فقط از طریق گرم کردن در هیدروکربنات‌ها و یا هالوژن هیدرو کربن‌ها صورت می‎گیرد. به راحتی اکسید نمی‌شود و دارای دمای ذوب نسبتا پایین می‌باشد. به دلیل فرآیندپذیری خوب و مقاومت ضربه ای و شیمیایی بالا و عایق الکتریکی بودن بیشتری استفاده را در نایلون‌های مناسب برای بسته بندی‌ها، کیسه نایلون‌ها، پوشش غذایی، البسه، فیلم‌های محافظ در کاربردهای ساختمانی، عایق‌های رطوبت، گلخانه‌ها و… دارد.