انواع چاپ روی نایلون و نایلکس

انواع چاپ روی نایلون و نایلکس به دو صورت چاپ سیلک دستی نایلون و چاپ دیجیتال نایلون و نایلکس انجام می شود.

دستگاه‌های چاپ برروی نایلون و نایلکس به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • دستگاه چاپ سیلک اتوماتیک رول برول

دستگاه قابلیت چاپ از تک رنگ تا ۸ رنگ بر روی رول انواع کاغذ، گونی و نایلون و نایلکس‌های مختلف را دارد.

در این چاپ که کیفیت خوبی هم دارد می‌توان تا ۶ رنگ روی نایلون چاپ داشته باشیم. به این شکل که برای هر رنگ یک کلیشه ژلاتینی آماده و توسط دستگاه هر رنگ روی نایلون چاپ می‌شود. در این نوع چاپ روی نایلون در تیراژهای ۳۰۰ کیلو و بیشتر با دستگاهای اتوماتیک انجام می‌شود. برای تیراژهای زیر ۳۰۰ کیلو به صرفه نمی‌باشد. دستگاه‌های اتوماتیک، گران قیمت و با هزینه طراحی بالایی که دارد کارخانه‌های بزرگ از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. مزیت این نوع چاپ کیفیت مناسب و معایب آن حداقل سفارش نایلون است که باید بیش از 10 هزارتا باشد.

 

چاپ سیلک

انواع چاپ روی نایلون و نایلکس

در روش چاپ سیلک می‌توانید روی نایلون و کلیه سطوح دیگر از قبیل چرم، شیشه، فلز و… چاپ داشته باشید.

این نوع چاپ هم بر روی نایلون و نایلکس قابلیت چاپ دارد و مناسب فروشگاه‌های کوچک و تبلیغات نمایشگاهی می‌باشد. حداقل سفارش برای چاپ سیلک دستی حداقل 1000 عدد می‌باشد. امکان چاپ و تحویل سریع حتی تا ۲۴ ساعت نیز امکانپذیر می‌باشد.

 

نحوه چاپ کردن در چاپ سیلک

A=رنگ       B=کاردک       C=طرح       D=وری       E=چهار چوب       F=چاپ

در مراحل اولیه و شروع کار چاپ سیلک ابتدا باید طرح یا آرم و نوشته (C) ازطریق کامپیوتر و پرینت بروی کاغذ کالک بصورت تفکیکی آماده شود. بعد مخلوطی از لاک و مواد حساس کننده را در جای کم نور بوسیله کاردک بر دوطرف توری سیلک می‌کشیم به طوری که یک لایه نازک از مواد حساس به نور توری را بپوشاند. بعداز گذاشتن طرح آماده بروی میز نور شابلون خام را را روی آن گذاشته و بمدت سه تا پنج دقیقه عمل نور دهی را انجام می‌دهیم. نور مهتابی فلورسانت میز نور (دستگاه) طرح را بر رو شابلون منتقل می‌کند. سپس شابلون را با آب شستشو داده تا طرح نمایان شود. شابلون آماده فقط برای چاپ تک رنگ کاربرد دارد. بیشتر مصارف بازار تولیدی‌ها با چاپ سیلک دستی با هزینه خیلی کمتر چه از نظر طراحی و چاپ و انتخاب رنگ و با سلیقه مشتریان انجام می‌شود.

 

چاپ سیلک دستی

چاپ سیلک دستی صدراپلاست

مزایا و معایب چاپ سیلک

چاپ سیلک برای مصارف نمایشگاهی و فروشگاه‌های کوچک استفاده می‌شود که دارای مزایا و معایب مختلفی است.

از مزایای چاپ سیلک، می‌توان به حداقل سفارش مشتری اشاره کرد. شما می‌توانید تعداد 1000 عدد نایلون برای چاپ سیلک سفارش دهید. مهم‌ترین معایب چاپ سیلک هم می‌توان به چند رنگ نبودن چاپ اشاره کرد. از آن‌جایی که فقط یک رنگ از شابلون عبور می‌کند، معمولا دو رنگ یا تک رنگ چاپ انجام می‌شود. صدراپلاست آماده ارائه خدمات چاپی سیلک و یا فلکسو با توجه به نیاز مشتری و سلیقه خاص مشتری می‌باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و یا سفارش با بخش فروش تماس بگیرید.